ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ

Ελεάνα Παπαχαραλάμπους

Λέμε αντίο στην κυτταρίτιδα


  • Ποιές είναι οι τροφές που καταπολεμούν την κυτταρίτιδα;

    Ποιές είναι οι τροφές που καταπολεμούν την κυτταρίτιδα;

Αν και είναι αδύνατον να μη γνωρίζεις πώς ακριβώς είναι η κυτταρίτιδα, είναι αρκετά πιθανό να μην γνωρίζεις τι ακριβώς είναι. Αυτό που εσύ βλέπεις σαν μικροσκοπικές βουλίτσες πάνω στο δέρμα των μηρών, των γλουτών και μπράτσων είναι λιποκύτταρα που έχουν διογκωθεί και εξαπλωθεί κάτω από το δέρμα, ‘σπρώχνοντας’ τους γύρω ιστούς και δημιουργώντας αυτή την εικόνα «φλούδας πορτοκαλιού».

Ένας εύκολος τρόπος να αντιμετωπίσεις την κυτταρίτιδα είναι να εμπλουτίσεις τη διατροφή σου με τροφές που καταπολεμούν την κυτταρίτιδα. Χάρη στις θρεπτικές ουσίες που προσφέρουν στον οργανισμό, συμβάλλουν στη βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος που απομακρύνει τις τοξίνες οι οποίες έχουν συσσωρευτεί κάτω από το δέρμα.

Μερικές από τις τροφές που καταπολεμούν την κυτταρίτιδα είναι:

Σολομός
Επειδή είναι πλούσιος σε αντιοξειδωτικά βοηθά στη διάσπαση του λίπους, ενώ τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που περιέχει δυναμώνουν τους ιστούς του δέρματος και επανορθώνουν τις φθορές που έχουν υποστεί.

Ελαιόλαδο
Τα μονοακόρεστα λιπαρά και οι πολυφαινόλες του ελαιολάδου βοηθούν στην καλή λειτουργία του θυρεοειδούς που είναι απαραίτητη για γρήγορο μεταβολισμό, καύση του λίπους και ανανέωση των κυττάρων –όλα απαραίτητα για την μείωση της εξάπλωσης των λιποκυττάρων. Είναι προτιμότερο να το τρως ωμό ή μαγειρεμένο σε χαμηλές θερμοκρασίες.

Ηλιόσπορος
Είναι πολύ πλούσιος σε βιταμίνη Ε, κάλιο, ψευδάργυρο και βιταμίνη Β6, που βοηθάει στην επανόρθωση και ενδυνάμωση των ιστών, ενώ βοηθάει και στο μεταβολισμό της πρωτεΐνης. Επίσης, έχει διουρητική δράση και καταπολεμά το φούσκωμα που επιδεινώνει την εικόνα της κυτταρίτιδας.

Καυτερή πιπεριά
Η βιταμίνη Β6 που περιέχει ενδυναμώνει τους ιστούς στο δέρμα ώστε να είναι πιο ανθεκτικοί στην πίεση που ασκείται από τα λιποκύτταρα, ενώ η καψαϊκίνη αυξάνει το μεταβολικό ρυθμό έως και 25% για τρεις ώρες μετά την κατανάλωσή της. Έτσι, το σώμα καίει περισσότερες θερμίδες και χάνει περισσότερο λίπος.

Μαύρη σοκολάτα
Εάν είσαι λάτρης της σοκολάτας σίγουρα θα χαρείς μαθαίνοντας ότι δεν χρειάζεται να απαρνηθείς την αγαπημένη σου λιχουδιά αν θες να βγεις με άψογη σιλουέτα το καλοκαίρι στην παραλία. Το κακάο είναι γεμάτο αντιοξειδωτικά που διασπούν το λίπος στην κυτταρίτιδα και βελτιώνουν τη λειτουργία όλων των κυττάρων –ανάμεσά τους και αυτών που σχηματίζουν το δέρμα. Επίσης, η καφεΐνη, βοηθάει στην αφυδάτωση του λίπους κάτω από το δέρμα, λειαίνοντας την επιφάνεια. Αλλά μην το παρακάνεις. Ένα τετράγωνο κομματάκι σοκολάτας με 80% περιεκτικότητα σε κακάο την ημέρα είναι αρκετό!

Μούρα
Ενισχύουν την παραγωγή του κολλαγόνου που συμβάλει στη δημιουργία νέου δερματικού ιστού, βελτιώνοντας την υφή και την εικόνα του δέρματος. Επίσης, περιέχουν αντιοξειδωτικά που βοηθούν στην διάσπαση του λίπους που έχει επικαθίσει στους συνεκτικούς ιστούς, κάνοντας το δέρμα να δείχνει πιο λείο.

Πράσινο τσάι
Τα αντιοξειδωτικά του πράσινου τσαγιού επιταχύνουν το μεταβολισμό και αυξάνουν το ρυθμό καύσης του λίπους. Έτσι, τα λιποκύτταρα σταματούν να εξαπλώνονται και η κυτταρίτιδα περιορίζεται. επίσης, επειδή περιέχει μικρή ποσότητα καφεΐνης που σε συνδυασμό με τα αντιοξειδωτικά, αφυδατώνει το λίπος, μειώνοντας το μέγεθος των λιποκυττάρων.

Μηλόξυδο
Καταπολεμά την κατακράτηση υγρών και στην απομάκρυνση των τοξίνων, βοηθώντας στην εξισορρόπηση τη παραγωγής οιστρογόνων και κατά συνέπεια στη μείωση της κυτταρίτιδας. Μπορείς να τον χρησιμοποιήσεις σε χυμούς και dressings.

Χούμους
αυτό το χορταστικό και πολύ θρεπτικό σνακ έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, που σημαίνει ότι το σώμα μπορεί να το αξιοποιήσει με τον καλύτερο τρόπο για να έχει ενέργεια, προκαλώντας την απελευθέρωση ελάχιστης ποσότητας ινσουλίνης, η οποία όταν εκκρίνεται σε μεγάλες ποσότητες προκαλεί αποθήκευση του λίπους.

Σαφράν
Το σαφράν έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και επιβραδύνει την διόγκωση των λιποκυττάρων, ενώ μειώνει την όρεξη και τονώνει την κυκλοφορία του αίματος στους ιστούς. Έτσι, το δέρμα γίνεται πιο λείο και δυνατό. Μπορείς να το χρησιμοποιήσεις σε πολλές συνταγές, όπως ριζότο, σάλτσες και dressing για σαλάτες.

 

ΠΗΓΗ: papelle.gr

 


Tags: κυτταρίτιδα, διατροφή

Σχόλια

(Πρέπει να συνδεθείτε για να μπορέσετε να σχολιάσετε αυτο το Άρθρο)