ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ

Crash test στα εορταστικά εδέσματα

Γαβριέλα Αγησιλάου


  • Πόσες θερμίδες έχουν και σε τι ποσότητα θα πρέπει να τα καταναλώσουμε;

    Πόσες θερμίδες έχουν και σε τι ποσότητα θα πρέπει να τα καταναλώσουμε;

Τελικά, τα εορταστικά γλυκά έχουν κάποια θρεπτική αξία ή απλά προσθέτουν κιλά; Πόσες θερμίδες έχουν και σε τι ποσότητα θα πρέπει να τα καταναλώσουμε;

Μελομακάρονα
Το μελομακάρονο, λόγω του ελαιολάδου, έχει καλής ποιότητας λιπαρά. Το ελαιόλαδο είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά συστατικά και μονοακόρεστα λιπαρά τα οποία βοηθούν στη μείωση της «κακής» (LDL) και βελτίωση της «καλής» (HDL) χοληστερόλης στο αίμα και επομένως στο μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων και διάφορων μορφών καρκίνου. Τα καρύδια και το μέλι που περιέχονται στα μελομακάρονα αυξάνουν περαιτέρω τη θρεπτική τους αξία. Τα καρύδια είναι πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα,  φυτικές ίνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, μαγνήσιο και αντιοξειδωτικά. Ενώ το μέλι, αν και σε μικρές ποσότητες, περιέχει  ιχνοστοιχεία, βιταμίνες και αντιοξειδωτικές ουσίες ενώ φαίνεται να έχει και αντιμικροβιακές ιδιότητες. 

Κουραμπιέδες
Αντίθετα, το ζωικό βούτυρο, που αποτελεί βασικό συστατικό του κουραμπιέ, είναι πλούσιο σε κορεσμένα λιπαρά, τα οποία ευθύνονται για την αύξηση της ολικής και κακής χοληστερόλη.  Βέβαια, ο κουραμπιές περιέχει και αμύγδαλα, τα οποία έχουν υψηλή θρεπτική αξία.

Βασιλόπιτα
Η παραδοσιακή βασιλόπιτα παρασκευάζεται με πολλά αυγά και βούτυρο, με αποτέλεσμα να έχει υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά και χοληστερόλη. Μπορούν, όμως, να γίνουν αρκετές παραλλαγές στη συνταγή, αν την παρασκευάζετε στο σπίτι, ελαττώνοντας το λίπος και τη ζάχαρη. Επιπλέον, μπορείτε να προσθέσετε λίγα αποξηραμένα φρούτα ή ρόδι, ώστε να αυξηθούν και τα αντιοξειδωτικά συστατικά της.

Τι να προτιμήσετε και σε ποια ποσότητα.
Το μελομακάρονο και η μηλόπιτα φαίνεται να αποτελούν καλύτερες επιλογές, καθότι έχουν τις λιγότερες θερμίδες, συγκριτικά με τις υπόλοιπες χριστουγεννιάτικες επιλογές, ενώ, επίσης, περιέχουν χαμηλότερες ποσότητες κορεσμένων λιπιδίων. Η βασιλόπιτα και ο κουραμπιές αποδίδουν ανά μερίδα τις περισσότερες θερμίδες και είναι πλούσια σε χοληστερόλη και κορεσμένα λιπίδια. Το ιδανικό θα ήταν να καταναλώνετε 1-2 γλυκά ημερησίως (για τις μέρες των γιορτών χωρίς να το παρακάνετε τις υπόλοιπες μέρες) και να επιλέξετε γλυκίσματα σε μικρό μέγεθος, ώστε να δοκιμάσετε διάφορες γεύσεις, αλλά τουλάχιστον η ποσότητα να είναι μικρή!

Θερμίδες!
1 μέτριο μελομακάρονο (70γρ.) = 110 - 150 θερμίδες
1 κουραμπιές (40-50γρ.) = 180 - 200 θερμίδες
1 μικρό κομμάτι μηλόπιτα (50γρ.) = 140 θερμίδες
1 μέτριο κομμάτι (60γρ.) Christmas cake = 206 θερμίδες
1 μέτριο κομμάτι βασιλόπιτα (110γρ.) = 380 θερμίδες


Tags: εορταστικά, γλυκά, θρεπτική, αξία, κιλά, θερμίδες, βάρος, κατανάλωση

Σχόλια

(Πρέπει να συνδεθείτε για να μπορέσετε να σχολιάσετε αυτο το Άρθρο)